حضور 10 نفر از هنرمندان و صنعتگران صنايع دستي استان در نمايشگاه بين المللي تهران


هنرمندان و صنعت گران صنايع دستي استان يزد در نمايشگاه بين‌المللي صنايع‌دستي که به مناسبت گراميداشت هفته صنايع‌دستي در مصلاي تهران برگزار مي‌شود، حضور خواهند يافت.


به گزارش روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد"معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد" از برپايي نخستين نمايشگاه بين‌المللي صنايع‌دستي به مناسبت بزرگداشت 20 خردادماه روز جهاني صنايع ‌دستي در مصلي بزرگ تهران خبر داد.


"محمد بهشتي نژاد" گفت: يزد در قالب 10 غرفه و با ارائه صنايع دستي شاخص استان همانند زيلوبافي، ترمه‌بافي، دارايي‌بافي، حصيربافي، مشبک، سفال و سراميک،کاشي معرق، گليم چرم و گليم فرش در اين نمايشگاه حضور خواهد داشت.


وي ترويج، آموزش و بازاريابي توليدات صنايع دستي را از اهداف برگزاري اين نمايشگاه دانست و اظهار داشت: آشنايي مردم با هنرهاي دستي و سنتي، معرفي فرهنگ و هويت ملي و هم‌چنين نشان دادن اهميت بعد اقتصادي صنايع دستي در زندگي مردم و صنعت‌گران از ديگر اهداف اين نمايشگاه خواهد بود.


به گفته وي، روز جهاني صنايع‌دستي رويدادي بزرگ در تقويم كشور به شمار مي‌آيد كه هنرمندان و صنعتگران بسياري هر سال چشم انتظار فرارسيدن آن هستند.


"بهشتي نژاد" حمايت دولت از صنايع دستي را خوب ارزيابي نمود و اظهار داشت: دولت تسهيلات خوبي را در اختيار هنرمندان قرار مي‌دهد و بايد از فرصت‌هاي به وجود آمده در اين بخش بيشترين بهره را برد.


اين مقام مسئول در ادامه افزود: در اين نمايشگاه كشورهايي مانند عراق، هند، چين، قزاقستان، ارمنستان و تركيه حضور دارند و محصولات خود را عرضه مي‌كنند. حضور اين كشورها در نمايشگاه بين‌المللي صنايع دستي تهران ضمن بازارسازي، به تعامل هنرمندان نيز كمك مي‌كند.


"بهشتي نژاد" اضافه کرد: سازمان‌هايي كه فعاليت مرتبط با صنايع دستي دارند، مانند سازمان زندان‌ها، كميته‌ي امام (ره)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و جهاد كشاورزي نيز در اين نمايشگاه محصولات توليدي خود را به‌نمايش مي‌گذارند.


وي با اشاره به برپايي 450غرفه در اين نمايشگاه، افزود: نمايشگاه بين المللي صنايع دستي از 19 تا 27خردادماه در محل مصلي امام خميني(ره) تهران برپاست.


معاون صنايع دستی استان با اشاره به اينکه در روز 21 خردادماه در سالن اجلاس سران، همايش تجليل از برگزيدگان صنايع دستي با تقدير از 34 هنرمند برگزار مي‌شود،گفت: در اين مراسم از هنرمند برتر استان آقای محمود آقايی ميبدی در رشته سراميک سازی نيز تجليل خواهد شد.


شايان ذكر است در اين نمايشگاه استان‌هاي مختلف كشور توليدات صنايع دستي خود را در قالب 450 غرفه با موضوعات سفال و سراميك، كاشي، آبگينه، چاپ پوشاك، رودوزيهاي سنتي و ... به نمايش گذاشته‌اند كه 10 غرفه متعلق به هنرمندان صنايع‌دستي استان يزد مي‌باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا